MARKNADSPLAN

"Hur ska du genomföra årets marknadsföring för att nå dina årliga affärsmål?"

Effektiv struktur för att planera din årliga marknadsföring

Många företag arbetar med marknadsföring när det finns tid över eller gör som de alltid gjort. De mest framgångsrika företagen arbetar efter metodiskt efter en genomtänkt plan som är skapad för att nå specifika affärsmål, som att nå en viss omsättning, skapa öka marknadsandelarna eller öka vinsten.

Innehåll

  • Vad är egentligen marknadsföring
  • Vanliga misstag i marknadsföringsarbetet
  • Vad är en marknadsplan
  • Koppling mellan affärsplan och marknadsplan
  • Varumärket och marknadsföringen
  • Koppling till vision, mission och värderingar
  • Segmentering vs. målgrupper - Vem skapar du värde för?
  • Positionering - Varför ska kunderna handla av dig?
  • Varumärke och varumärkesplattform - Vilken kostym har du på dig?
  • Varför, när och hur ska du genomföra aktiviteter
  • Kanaler och medier
  • Skapa fantastiska erbjudanden
  • Budskap och kommunikation
  • Taktik för året - Din årliga marknadsplan
  • Handlingsplan
  • System och rutiner för att nå mål
  • Fira segrar
  • Möjlighet att komplettera med ytterligare stöd

Anlita Mattias genom att ringa 070-771 38 90 eller mejla mattias@mattiasfranzen.se